Gal reiketu man apmazinti bongus, nes visai niekas nebeaisku darosi pirma kart isvis girdziu apie reguliavima dazniu... Kad ir ivedus i google pakopinis greicio reguliatorius, pirmo rezultato nuorodoje raso "Greičio reguliatorius yra skirtas vienos fazės variklių greičio valdymui keičiant įtampą". Nieko neuzsiminta apie Hz, tik nurodyti pakopu galingumai voltais...Cikis rašė: ↑2020-01-12, 10:27 Varikliai buna 2 tipu. Kurie reguliuojasi pagal signalo dazni ir kurie reguliuojasi pagal galinguma. V.
Pagal galinguma reguliuojasi tie maziukai, magnetiniai 5,12 voltu aisku ju buna ir faziniu ten 2,4 faziu ir daugiau.
220v/110v cia ne nuo siu skaiciu variklio galia pasakoma. O "W". Bet pradekim nuo pradziu.
110 ir 220 cia tik elektros tinklo standartai. USA 110v rest 220 berods +-10 neskaitant trifazio 360v.
Pvz jei variklis 100w tai jis prie 220v ims apie 0.5 ampero. O prie 110 apie 1 ampera. Tik toks skirtumas.
Bet va signalo daznis reguliuoja variklio apsisukimus. Pvz pas mus berods 60hz daznis. Ir keiciant ji keiciasi greitis. Dar esu bandes keisti greiti su (pamirsau kaip lietuviskai tai cia angliskas pavadinimas) capacitors. Veikia bet kaista. Stipriai kaista
Mazdaug toks principas. Daug labai apie tai nezinau, galima wiki susirasti. Tik zinau kad jei experimentuosi tai gali uzdegt varikli.
Buciau zinojes, kad growboxus gyvenime konstruosiu, i fizika mokykloj buciau visai kitaip ziurejes Dziaugiuos, kad namu dar nesudeginau
Suprantu del tinklu standartu ir kad galia W matuojama, tik tiesiog turiu ta pakopini transformatoriu, keicianti itampa, ir jis man puikiai reguliuoja viska. Ant 3 padeties, kuri turetu buti 110V, nukerta ventiliatoriaus apsukas perpus, is to ir kilo ideja pabandyti panaudoti itampos keitikli
EDIT: Kaip bebutu, keitiklis is China jau pakeliui, tai vistiek pabandysiu prijungti ant kokio nereikalingo ventiliatoriaus ir paziuresim, kas nutiks
Gal turit ideju, kaip tuomet butu imanoma suletinti ventiliatoriu be transformatoriaus? Ideti kokia rele ar pan? nereikia, kad butu variable...