Parašytas: 2009-01-16, 09:17
Prisiminkim senovės tautų ir mūsų protėvių tradicijas.
http://www.placiau.lt/index.php?mact=Ne ... turnid=191
<...> Kanapių sąsajas su Ano pasaulio semantika paliudija ir Herodoto aprašyti skitų laidojimo ritualai, kai gyvieji norėdami palydėti mirusiuosius, svaiginosi kanapių dūmais.
Jei aguonpienis pavadinamas meškos pienu, tai kanapienis, kartais pavadinamas ožio pienu. Galimas daiktas, tai tik nepikta ironija, o gal ir tam tikra užuomina į etnologų pastebėjimą, kad ožys žiemos kalendorinėse šventėse galėjo perimti tam tikrą semantinį kontekstą iš laukinių žvėrių-totemų? Manyta, kad ožys turi sąsajų su anapusiniu pasauliu.
http://www.pirtyje.lt/pirtis/10/30/305
Legenda pasakoja, kad kadaise šiose vietose buvęs graikų didvyris Heraklis, turėjęs tris sūnus – Agafį, Geloną ir Skitą. Kartą jis pasiūlė sūnums įtempti savo lanką, kurio niekas, išskyrus jį patį, negalėjo suvaldyti. Ir tik vienintelis Skitas, jauniausias sūnus, sugebėjo įvykdyti Heraklio paliepimą. Skitas tapo stepių, besidriekiančių prie Juodosios jūros, valdovu.
Herodotas taip pat pasakojo apie pirtis, kuriomis šie galiūnai naudojosi. Trys didžiulės kartys būdavo suremiamos galais viena į kitą ir aptraukiamos veltiniu. Vidury šio statinio stovėdavo didžiulis indas, prikrautas įkaitintų akmenų. Pirtininkai, eidami į tokią pirtį, pasiimdavo kanapių sėklų, kurių užmetus ant karštų akmenų, pasak Herodoto, pakildavo toks garas, jog jokia pirtis negalėtų lygintis su tuo, ką jis matė stepėje. Skitai kaukdavo iš malonumo mėgaudamiesi tokia pirtimi. Istorikas dar pasakoja, kad skitai, palaidoję mirusįjį, eidavo apsiprausti pirtyje.
http://www.placiau.lt/index.php?mact=Ne ... turnid=191
<...> Kanapių sąsajas su Ano pasaulio semantika paliudija ir Herodoto aprašyti skitų laidojimo ritualai, kai gyvieji norėdami palydėti mirusiuosius, svaiginosi kanapių dūmais.
Jei aguonpienis pavadinamas meškos pienu, tai kanapienis, kartais pavadinamas ožio pienu. Galimas daiktas, tai tik nepikta ironija, o gal ir tam tikra užuomina į etnologų pastebėjimą, kad ožys žiemos kalendorinėse šventėse galėjo perimti tam tikrą semantinį kontekstą iš laukinių žvėrių-totemų? Manyta, kad ožys turi sąsajų su anapusiniu pasauliu.
http://www.pirtyje.lt/pirtis/10/30/305
Legenda pasakoja, kad kadaise šiose vietose buvęs graikų didvyris Heraklis, turėjęs tris sūnus – Agafį, Geloną ir Skitą. Kartą jis pasiūlė sūnums įtempti savo lanką, kurio niekas, išskyrus jį patį, negalėjo suvaldyti. Ir tik vienintelis Skitas, jauniausias sūnus, sugebėjo įvykdyti Heraklio paliepimą. Skitas tapo stepių, besidriekiančių prie Juodosios jūros, valdovu.
Herodotas taip pat pasakojo apie pirtis, kuriomis šie galiūnai naudojosi. Trys didžiulės kartys būdavo suremiamos galais viena į kitą ir aptraukiamos veltiniu. Vidury šio statinio stovėdavo didžiulis indas, prikrautas įkaitintų akmenų. Pirtininkai, eidami į tokią pirtį, pasiimdavo kanapių sėklų, kurių užmetus ant karštų akmenų, pasak Herodoto, pakildavo toks garas, jog jokia pirtis negalėtų lygintis su tuo, ką jis matė stepėje. Skitai kaukdavo iš malonumo mėgaudamiesi tokia pirtimi. Istorikas dar pasakoja, kad skitai, palaidoję mirusįjį, eidavo apsiprausti pirtyje.